Overnight oatmeal? Heb je er wel eens van gehoord? Je hebt al veel gehoord over gezond eten denk ik zo. Maar wat is nu wat vraag je je af. En hoe kun je nu in de ochtend gezond maar toch snel ontbijten? Niet met een kant-en-klaar pakje sap of een yoghurtontbijtje uit een zakje….Maar je kunt bijvoorbeeld wel gezond eten met bijvoorbeeld overnight oats! Sterker die maak je al een avond van tevoren klaar!

Havermout is super gezond! En als je nu helemaal zeker wilt zijn dat je glutenvrij kunt ontbijten pak je boekweitvlokken. Het bevat veel voedingsvezels, vitamines, mineralen en geeft je lang een verzadigd gevoel. Omdat veel mensen veel last van hun darmen krijgen als ze havermout ‘rauw’ eten, kun je het het beste koken. Maar daar hebben wij in de ochtend geen tijd voor! Dus een oatmeal is de perfecte oplossing hiervoor! Want de havermout (oats) wordt in de nacht geweekt (overnight) in het vocht! Daarom kan je lichaam veel beter de voedingsstoffen opnemen!  En weet je hoeveel varianten je kunt maken met oatmeals? Heel veel!

En weet je wat wij deze week gaan doen? We maken er een oatmealweek van! Vanaf maandag maak ik elke dag een andere oatmeal om jullie te inspireren. Nog leuker is het om gewoon mee te doen!  Als je nu alvast mee wilt doen mag je kijken of je het volgende in je keukenla hebt liggen!

Voor de eerste dag heb je nodig:

  • Havermout of boekweitvlokken (deze komen elke dag terug dus!)
  • Amandelmelk (samen met deze!)
  • ‘Vulling’ naar keuze. Maar voor de eerste dag gaan we voor banaan, noten en kaneel!
  • Zelf doe ik er altijd wat extra eiwitten in omdat ik hier in de ochtend heel goed op kan functioneren!
  • O ja en een beetje rozijntjes of cacaonibs…ssstttt….te lekker!

 

Ga jij mee doen met de overnight oatmealweek?