Dadels worden vaak onderschat. Wist jij dat ze gezond zijn? Mensen eten ze vaak als hapje of gebruiken ze als natuurlijk zoetmiddel, maar er zijn meer redenen om eens een dadel te pakken! Hieronder vind je de facts op een rijtje.

 

 

Dadel-facts

+ Kalk in bloedvaten wordt bestreden door dadels. Kalk verkleint niet alleen de slagaders, maar heeft ook het gevaar dat verstoppingen ontstaan. Als je wel veel kalk in je slagaders hebt, verhoogt dat weer het risico van beroertes, hartaanvallen en andere ziekten. Het regelmatig eten van dadels kan een groot verschil geven.
+ Studies hebben aangetoond dat dadels helpen om je lever te ondersteunen
+ Dadels zijn goed voor je hart. Omdat de vruchten veel kalium bevatten, zijn ze zeer geschikt om hart-en vaatziekten aan te pakken. De risico’s op beroertes en hartaanvallen zullen dalen en tegelijkertijd kunnen zij het LDL-cholesterol verlagen.
+ In dadels zitten heel veel vitamine A. Deze vitamine helpt je hoornvlies te regenereren en de ogen te beschermen. Tegelijkertijd helpen de stoffen zoals luteïne en zeaxanthine je ogen beter te beschermen en een soort filter te maken tegen schadelijke Uv-stralen
+ Samen met een paar noten of amandelen zijn dadels de ideale snack tussen de maaltijden door. De vitaminen in de dadel stimuleren de hersenactiviteit.
+ Sommigen zullen het al weten, maar dadels stimuleren de spijsvertering. Ze helpen met constipatie, indigestie en andere symptomen. Door hun ‘zuiverings’ effect. Al deze functies kunnen worden verklaard door de vezels die ze bevatten en aminozuren. Ze helpen om je spijsvertering te optimaliseren en helpen je lichaam beter om voeding te verwerken
+ De magnesium in dadels helpt om pijn en zwellingen te verlichten. Tegelijkertijd heeft het een antibacteriële werking en helpt het voor vermindering van infecties in het lichaam

 

Zelf had ik nooit gedacht dat een dadel voor zoveel dingen goed zou kunnen zijn! Hoeveel van bovenstaande facts wist jij al wel?